Over ons

Het idee voor Stichting Lodewijk is geboren nadat wijlen Petrus Franciscus Lodewijk Wiegmans zich stierlijk verveelde in het ziekenhuis. Met deze ervaring in het achterhoofd zijn we op onderzoek uitgegaan en de stichting gaan vormgeven.

Sinds de officiële oprichting van Stichting Lodewijk op 30 juni 2005 zijn we uitgegroeid tot betrouwbare en toegewijde partner in het bieden van op maat gemaakte tijdsbestedingen voor cliënten in zorginstellingen. Met een enthousiaste groep van ruim 30 vrijwilligers proberen we zoveel mogelijk cliënten in zorginstellingen te bereiken. Want daar doen we het uiteindelijk allemaal voor: om de tijd van een cliënt in een zorginstelling zo aangenaam mogelijk te maken.

Het bestuur van Stichting Lodewijk

Conny Kluytenaar - Laros is voorzitter van het dagelijks bestuur en houdt zich vooral bezig met het enthousiasmeren van alle betrokkenen. 'Het is zo belangrijk dat we allemaal iets toevoegen aan de maatschappij. Zo wordt de wereld stapje bij stapje beter. En Stichting Lodewijk is zo'n manier om de welzijn van de mensen te vergroten.´

Winie Wiegmans - Hofstra is vrijwilligerscoördinator van Stichting Lodewijk, een rol die past bij het enthousiaste en gezellige karakter van Winie.  ´Het is in mijn ogen belangrijk dat wanneer je in het ziekenhuis terecht komt, voor lange danwel korte tijd, er een plek is waar je even niet wordt geconfronteerd met je ziekte. Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het is om het verblijf in een ziekenhuis te veraangenamen.´

Eloïse Bruinink is evenementencoördinator binnen Stichting Lodewijk. Zij zorgt ervoor dat elke activiteit op rolletjes verloopt, van zondagmiddagconcert tot verwendag. 'Onze (muziek-)activiteiten kunnen zoveel plezier brengen. Op deze manier wil ik mijn bijdrage leveren om het in zorginstellingen net wat vrolijker en muzikaler te maken.'

Patrick Ubags is secretaris. 'het gaat uiteindelijk om de vrijwilligers, onze muzikanten en de mensen waar we het voor doen. De rest is bijzaak'

Bestuursleden gezocht!
Wij zijn nog op zoek naar een vrijwilliger om ons bestuur te versterken. Wij zoeken een vrijwilliger die zijn/haar tanden wil zetten in het werven van sponsorgelden, donateurs en  samenwerkingsverbanden. Heb jij interesse, of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Raad van Advies

De Raad van Advies komt minimaal een keer per jaar samen met het bestuur om te inspireren en te brainstormen over de activiteiten en toekomst van Stichting Lodewijk.

De Raad van Advies bestaat uit:

• Ilse van Klinken: Director Public Affairs PostNL.
  • Sophie Blussé Projectleider internationale muziekpromotie Fonds Podiumkunsten en freelance projectorganisator
  • Annette van Waning: CSR Manager Vebego International.

Onze ambassadeur is Fred Rozendaal.