Activiteiten

Wat Stichting Lodewijk wil bereiken met haar activiteiten in zorginstellingen is dat bewoners een moment van afleiding hebben. Want de dagen in een zorginstelling zijn vaak lang. Met kleinschalige, ontspannende concerten en andere gezellige activiteiten biedt Stichting Lodewijk mooie momenten aan de bewoners.

Wij hebben onze activiteiten onderverdeeld in de volgende categorieën:

• Muziek
    Muziek kan ontspannen, inspireren, activeren. Zeker herkenbare muziek kan de bewoners terugvoeren naar vervlogen tijden, want de herkenning brengt zichtbaar vreugde en blijdschap. Dankzij onze goede contacten met studenten van het conservatorium kunnen wij een gevarieerd muziekprogramma aanbieden: van jazz tot tango, van zang tot klassieke pianomuziek.
  • Creativiteit
    Wij bieden zorginstellingen een pakket van creatieve activiteiten voor hun bewoners, zoals kaarten maken, schilderen, stof bewerken en spelletjes doen.
  • Verwendag
    We bieden ook de zogenaamde Verwendag, waar creativiteit en muziek worden gecombineerd met de enthousiaste gezelligheid van onze vrijwilligers.